Monday, 2 April 2012

Nike Ardilla

Nike Ardilla - Ku Tak Akan Bersuara



Korang mesti penah dengar lagu die kan? Selalunye time-time karoke memang ramai la gadis-gadis yang suare power akan nyanyi lagu die almaklumlah lagu pitching tinggi.. tapi korang perna terpikir tak ke mane perginye penyanyi nie? Aku bagi review sikit pasal cite die..



Name sebena beliau ialah Raden Rara Nike Ratnadilla Kusnadi dan name komersial dikenali sebagai Nike Ardilla. Anak kelahiran bandung di jawa barat pada 27 Disember 1975 ini meninggal dunie ketike name die tengah naik. Beliau mati pada usia 19 taon. 19 TAHUN korang bayangkan? time-time tu budak-budak abes sekola baru mule nak enjoy life. tapi apekan daye dah ajal die.






Beliau mati dalam satu kemalangan kat Bandung ketike baru balik dari berdisko (kalau zaman skang diorang da tuka jadi clubbing. Disco-disco yang ade pon layan dangdut je cam ape tah name kelab tu kat area maju junction) 19 March 1995 die balik dari disko sambil memandu kete honda civic beliau (yang time tu kire sport car la sebab mahal) bernombor pendaftaran D 27 AK melanggar tembok jalan pada 6.15 pagi. Lepas dari penyebaran kematian beliau yang lepas balik disko tu ramai yang cakap die mati sebab mabuk tapi lepas post-mortem tiada alkohol dijumpai didalam darah beliau. aku rase sebab ngantok kot.








Rakan die memberitahu kepade pihak polis bahawe beliau hanye meminum jus oren sahaje pada malam berkenaan. Ade 2 saksi yang memberikan waktu yang bercanggah, sorang kate pukol 3 pagi yang sorang lagi lak cakap pukol 5.45 tapi dalam polis report lepas didarab dan dibahagi diorang letak 6.15 senang cite. Eksiden pagi tu petang tu teros kebumi. Saksi mengatekan beliau eksiden apabile cube memotong kete yang dipandu slow tapi time die nk pancung tu leh lak ade kete laen depan die kat lane sebelah. lepas melilau nak lari tu die gi langgar pokok pastu tembok jalan kat area jalan RE Martadinata (macam la korang amek port kalo aku sebut name jalan pon)


Aku tak sure nie video betol time die nak meninggal tu tapi gaye macam real. muke nyawe-nyawe ikan ngan kepale berdarah. sayang muke cantik tapi mati awal.tengok minit ke 3.13





Tapi apekan daye yang mati tetap akan mati. tapi yang sedihnye lepas artis tu mati pon ade lagi citenye dekat kubur die pulak. Satu rancangan tv reality kat indonesia bertajuk Dua Alam Mitos yang lebey kurang macam seekers kat malaysia nie telah merekodkan aktiviti paranormal di kubur beliau.. aku sendiri pon tak taw betol ke atau diorg sekadar buat-buat..

Nie video die siap ade 2 part

Part 1


Part 2

Gaye cam menipu je.. Orang yang same lak tu yang kene rasuk.. tade orang laen ke? btw pandai pakcik tu berlakon.. yang laen tu aku tak pasti kesahihannye cume ape yang aku leh cakap wallahu'alam Dia yang Maha Mengetahui.. Sorry sebab banyak sangat video dalam entry kali nie. mungkin sebab aku teruje sbb discover mende-mende camnieh. korang yang selalu nyanyi lagu die pon tak taw pasal nie kan? betol x?

Aku selalu gak confuse Nike Ardilla ngan Nicky Astria yang nyanyi lagu mengapa tu.. Nicky Astria idop lagi kalo korang nk tau..

Horrified Video Scene Bunuh Diri


Bunuh Diri



Bagi sape-sape yang tak kuat semangat tu elok skip je post nie so that korang tak ngingau malam. Aku tengok pon tak lalu.







Epic Fail Collection


Part yang ular tu aku xleh tahan nak gelak.. ular selalunye detect menatang yang tinggi suhunye. so ular tu ingat mende tu menatang tu yang tros STRIKE~ haha!

Horror movie yang pelik tapi horror gak


Trailer Vagina Dentada (Teeth) Versão 2.0



korang try tengok dulu trailer nie pastu explain kat aku ape yang

jadi.. hahah

Smile cuz you gonna die

Smile 2012

Base on trailer nie nampak cam horror movie yang laen dari laen sebab antu pakai smiley face. tapi mask tu pon nampak cam buat daripade kulit manusie.. so ape-ape pon kite tunggu die kua wayang.. trailer saje gempak cite tahpape pon xgune kan? 

G I Joe 2 : Retaliation

Aku rase aku patot wat introduction page la utk blog nieh.. masok2 je tros upload article orang pon tak paham kemane hale tuju blog aku. btw, nie trailer utk GI Joe 2. Anda teruje?


Kali nie diorang masokkan The Rock atau name didalam IC beliau yakni Dwayne Johnson sebagai satu lagi attraction selain daripade White Snake yang memang dah super stylo tu and features2 laen yang membuatkan korang terngange time tengok GI Joe 1st dulu. Kan? Sape Setuju?

The Expendables 2

Yow bro diz is really best bro!

The Expendables 2 

Aku teruje abes nak tunggu cite nie kua wayang. First of all aku mesti tgk time sneak preview die 2nd aku akan carik blu-ray pirate utk movie nie pasang kat PS3 aku. Baru leh tengok puas depan mate!

Kali nie dengan penambahan aktor seperti Chuck Norris, korang rase sape akan jadi hero antare hero-hero nie? kalo dari segi kuase mitos yang dah lame spread kat internet nie aku rase chuck norris nie leh win all

Sampai camnie skali effect die korang bayangkan?

tapi kalo dalam ramai2 taksub kat power chuck norris tu korang pena tgk cite Way of the Dragon?

Haa.. so korang pandai2 la judge sape hero yang akan win all dalam filem nie.. aku bajet mesti director die nk angkat jadi hero antare hero nie ye dak?